Previous następna
Nr 5/2012 ...
Nr 4/2012 ...
Nr 3/2012 ...
Nr 1-2/2012 ...
nr 12/2011 ...
Nr 11/2011 ...
Nr 8-10 ...
Nr 7/2011 ...
Nr 6/2011 ...
Nr 5/2011 ...
Nr 3-4/2011 ...
Nr 1-2/2011 ...
Nr 9/2010 ...
Nr 7-8/2010 ...
Nr 6/2010 ...
Nr 5/2010 ...
Nr 3-4/2010 ...
Nr 1-2/2010 ...
Nr 12/2009 ...
Nr 11/2009 ...
Nr 10/2009 ...
Nr 9/2009 ...
Nr 7-8/2009 ...
Nr 6/2009 ...
Nr 5/2009 ...
NR 3/2009 ...
Nr 2/2009 ...
Nr 1/2009 ...

Dynamiczna Tożsamość – warsztat online. Ruszyła rejestracja

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień i Fundacja Citizen Project zapraszają do udziału w konferencji warsztatowej pod tytułem: „Dynamiczna Tożsamość - warsztat online jako dialog pokoleń. Gra jako dialog – dialog jako gra”? organizowanej w ramach projektu edukacyjnego: „Dynamiczna Tożsamość - Warsztat online jako dialog pokoleń”.

Konferencja odbędzie się 2 grudnia (poniedziałek) 2013 r. w godz. 13:15-17:00 w Ateneum - Szkoła Wyższa, ul. Wały Piastowskie 1 „Zieleniak” w Gdańsku.

Autorami projektu-konceptu „Dynamiczna Tożsamość” są Beata Staszyńska i Onno Hansen.

W konferencji warsztatowej toczyć się będzie rozmowa na tematy: czym jest uzależnienie w sieci i jak możemy rozpoczynać dialog międzypokoleniowy na temat swoich emocji online i o wartościach niewerbalnej komunikacji w obszarze edukacji medialnej.
Ten dialog międzypokoleniowy nie jest dany. Dzieci i rodzice spędzają mało czasu razem. Problem ten jest największą przyczyną trudności wychowawczych rodziców oraz zachowań problemowych dzieci. Ta sytuacja jest też szkodliwa, ponieważ młodzież uczy się niewerbalnej komunikacji w dużej mierze w kontakcie z dorosłymi.
Uczestnicy konferencji będą szukali odpowiedzi na pytanie, czy nowoczesna gra w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości, współtworzona przez młodzież z Gdańska, może umacniać z pomocą sztuki i profilaktyki taki dialog międzypokoleniowy. W ten sposób zapraszamy do uczestnictwa w naszych badaniach dotyczących z jednej strony edukacji medialnej w ogóle – zadając pytanie czym jest, a z drugiej strony koncentrując się szczególnie na znaczeniu emocji w dialogu międzypokoleniowym.

Zgłoszenia prosimy przesyłać mailowo na adres:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
tel. 58 320 02 56 w.34 do 29 listopada.
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji otrzymają potwierdzenie mailowe przyjęcia zgłoszenia. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Partnerami projektu są: Muzeum Narodowe w Gdańsku, Ateneum – Szkoła Wyższa w Gdańsku, Fundacja Ezzev, IX LO w Gdańsku, I Gimnazjum STO w Gdańsku.

Patronaty honorowy
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Projekt realizowany jest w ramach programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Edukacja kulturalna i diagnoza kultury, nazwa priorytetu: Edukacja kulturalna. Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Więcej informacji o warsztacie online (gra i sonda)  w Internecie:
www.dynamicznatozsamosc.org/2013/

PROGRAM KONFERENCJI

12.45  REJESTRACJA [30`]

BLOK I

13:15  PRZYWITANIE – GOSPODARZE I PARTNERZY

13.25   WSTĘP - Fundacja Citizen Project

13.30   GRUPA WARSZTATOWA - Prezentacja warsztatu online – „i2i kontakt”. ANKIETA.

13.55   GRUPA WARSZTATOWA - Prezentacja procesu powstawania gry.

Komunikacja niewerbalna i emocje a sytuacje online. Młodzież o swoich decyzjach.

14.35 PRZERWA KAWOWA  [10`]

BLOK II

14.45  PREZENTACJA - Muzeum Narodowe w Gdańsku.

Formy wyrazu a emocje. Analiza pod kątem użytych w grze elementów z obrazu H.Memlinga „Sąd Ostateczny”.

14.55 PREZENTACJA - Ateneum – Szkoła Wyższa w Gdańsku.

Komunikacja międzypokoleniowa a kształcenie przyszłych nauczycieli i pedagogów.

15.05 PREZENTACJA - Beata Staszyńska i Onno Hansen. Koncept DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ.

Meta umiejętności. Gra jako dialog? Autoportret jako komunikat?

Empatia jako narzędzie w procesie poznawania i rozumienia świata poprzez ludzi.

15.25 UZALEŻNIENIA W SIECI – O CO CHODZI?  Wykład i dyskusja.

16.05 PRZERWA - POCZĘSTUNEK [15`]

BLOK III

*16.20 OBYWATEL DIGITALNY – telemost z Gościem konferencji: Panem Michałem Bonim.

Wywiad oparty o pytania z publiczności. Temat ramowy rozmowy – to pytanie:

Jak „wychowywać (się) i przygotować (się)” do bycia obywatelem digitalnym. Kim jest obywatel digitalny? 

16.40 DYSKUSJA – międzypokoleniowa. Podsumowanie.

Jak i po co budować więzi między pokoleniami w dobie Internetu?

17.00 Zakończenie – podziękowania i zaproszenie do udziału w kolejnych wydarzeniach DT

*Jeżeli z powodów obiektywnych nie odbędzie się połączenie z Gościem konferencji, zebrane pytania zostaną zgromadzone i zadane online w innym terminie a odpowiedzi umieszczone na stronie projektu w możliwe szybkim terminie. O przebiegu i ewentulanych trudnościach będziemy informować na bieżąco na stronie projektu: www.dynamiczantozsamosc.org/2013/ 

O PROGRAMIE KONFERENCJI - WYBRANE WYNIKI BADAŃ
Dorośli mają małe doświadczenie w budowaniu swojej tożsamości online. Komputer w domu znajduje się raczej w pokoju dziecka. (źródło: Lucyna Kirwil, EU Kids Online).
33% Polaków w wieku 16 – 74 w ogóle nigdy korzystało z Internetu (źródło: Eurostat)
Tylko 14% mówi, że posiada wszystkie lub prawie wszystkie umiejętności podstawowe pracy na komputerze – w Unii tylko Bułgaria i Rumunia mają gorsze wyniki (źródło: Eurostat)
Z umiejętnościami internetowymi nie jest o wiele lepiej (źródło: Eurostat)

Komunikat do pobrania (106.5 KB)

Zaproszenie (681.04 KB)

Dariusz Wołodźko / Biuro Prasowe

Załączniki:
Pobierz (on line.pdf)on line.pdf[ ]681 Kb

opal copy